HTML

Mi ez itt?

A Budapesti Corvinus Egyetem Szociálpolitika mesterszak Foglalkoztatáspolitika szakirányának szakmai gyakorlatával kapcsolatos háttéranyagok, technikai információk, eredmények. A gyakorlat szakmai programja és eredményei mindenki számára, a munkaanyagok csak a résztvevők számára hozzáférhetők.

Utolsó hozzászólások

Hová tűnt egymillió munkahely? Honnan lesz egymillió munkahely?

2012.03.11. 15:28 bodis.lajos

 

(Fazekas Károly műhelyszemináriumi foglalkozása, 2012. március 20.)

 

Kötelező olvasmányok:

Fazekas Károly - Scharle Ágota (2012): Munkaerő-piaci látlelet. Megjelent: Uők (szerk): Nyugdíj, segély, közmunka. A foglalkoztatáspolitika két évtizede. MTA KRTK - Budapest Intézet, 1.1. fejezet (letöltés: I. rész; teljes kötet)

Fazekas Károly (2011): Közgazdasági kutatások szerepe az oktatási rendszerek fejlesztésében. Magyar Tudomány, 9. (letöltés)

Barber, Michael - Mourshed, Mona (2007): Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? McKinsey&Company (letöltés)

A részletesebb feldolgozást választóknak a fentiek, valamint: 

Fazekas Károly-Köllő János-Varga Júlia (2008): Bevezető. Megjelent: Uők (szerk.): Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Magyarország Holnap Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal - ECOSTAT. 7-29. o. (letöltés)

Oktatási Hivatal (2010): PISA 2009 Összefoglaló jelentés. Szövegértés tíz év távlatában (letöltés)

 

Ajánlott olvasmányok:

A foglalkozás diái (letöltés)

OECD (2010): The High Cost of Low Educational Performance. The long-run economic impact of improving pisa outcomes. Paris (letöltés)

Fazekas Károly - Köllő János - Varga Júlia (szerk.) (2008): Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Magyarország Holnap Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal - ECOSTAT (letöltés: teljes könyv, fejezetenként)

Mourshed, Mona (2008): How the world’s best-performing school systems come out on top. Előadásdiák a Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? (McKinsey & Company, 2007) elemzés magyarországi bemutatóján, január 25. (letöltés)

Mourshed, Mona - Chijioke, Chinezi - Barber, Michael (2010): How the world's most improved school systems keep getting better. McKinsey & Company (letöltés)

 

Kérdések a beszámoló elkészítéséhez:

Az alapszintet választóknak:

1. Van-e tényekkel igazolható hatása a közoktatás fejlesztésének a gazdasági növekedésre? Ismertesse az eredményeket!

2. Melyek a legfontosabb okai és következményei a foglalkoztatás alacsony szintjének Magyarországon? Milyen eszközökkel lehetne tartósan emelni a foglalkoztatás színvonalát?

A részletesebb feldolgozást választóknak:

1. Foglalja össze, mit mérnek az OECD nemzetközi PISA vizsgálatai, és melyek a magyar diákok eredményeinek legfontosabb jellemzői! A PISA vizsgálatok alapján mely területeken kell javítani a magyar oktatási rendszer teljesítményét?

2. Foglalja össze, miért és hogyan függ össze a közoktatási rendszer eredményessége a munkapiac jellemzőivel! Melyek a magyarországi munkapiac azon jellemzői, melyek szorosan kapcsolódnak a közoktatás eredményességéhez?

3. Milyen területeken mutathatók ki a közoktatás fejlesztésére fordított erőforrások hozamai? Van-e különbség a hozamok között a beavatkozások által érintettek életkora szerint? Ha igen, milyen oktatáspolitikai következtetések vonhatók le az eredményekből?

4. Foglalja össze annak a paradoxonnak a lényegét, amely különösképpen megnehezíti a közoktatás eredményességének javítását és a foglalkoztatás növelését!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bce-szocpol-gyakorlat.blog.hu/api/trackback/id/tr384309699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása