(Bokor Attila műhelyszemináriumi foglalkozása, 2011. február 24.)
Kötelező olvasmányok:
Bokor Attila és mások (2005): Humán Tükör - Körkép a hazai szervezetekben a HR tevékenységre vonatkozó elvárásokról és annak megítéléséről. Vezetéstudomány, 1. (I. rész), 2. (II. rész) (letöltés)
Bokor Attila (2010): HR-esek: egy hivatásról. Munkaügyi Szemle, 4. (elkérhető a tárgyfelelőstől)
A foglalkozás diái (letöltés)
Ajánlott olvasmányok:
Bokor Attila (2011): HR a válság idején. A IV. HR Tükör kutatás legfontosabb eredményei. Vezetéstudomány, 4. (letöltés a BCE hálózatából, vagy a hallgatók és dolgozók számára, VPN szolgáltatás aktiváltatása után, hálózaton kívüli gépről: EMIS adatbázisból, EBSCO Academic Search Complete adatbázisból; a kéziratos változat a szerző engedélyével elkérhető a tárgyfelelőstől)
Bokor Attila - Szőts-Kováts Klaudia - Csillag Sára - Bácsi Katalin - Szilas Roland (2007): Emberi erőforrás menedzsment. HR szerepek, rendszerek, új tendenciák, vállalati példák. Aula. "Milyen területeken fejtheti ki a HR a hozzáadott értékét?" alfejezet, 56-62. o.
Bokor Attila - Fertetics Mandy - Hidegh Anna Laura - Váradi Szabó Zsuzsa (2009): Karrierváltók Magyarországon - Karrierváltó csoportok. Vezetéstudomány, 11. (letöltés a BCE hálózatából, vagy a hallgatók és dolgozók számára, VPN szolgáltatás aktiváltatása után, hálózaton kívüli gépről: EMIS adatbázisból, EBSCO Academic Search Complete adatbázisból)
Váradi Szabó Zsuzsa - Hidegh Anna Laura - Bokor Attila - Fertetics Mandy (2010): Karrierváltók Magyarországon - A karrierváltás folyamata. Vezetéstudomány, 2. (letöltés a BCE hálózatából, vagy a hallgatók és dolgozók számára, VPN szolgáltatás aktiváltatása után, hálózaton kívüli gépről: EMIS adatbázisból, EBSCO Academic Search Complete adatbázisból)
Bokor Attila (2007): Létezik-e itthon Y-generáció? Vezetéstudomány, 2. (letöltés, a BCE hálózatából, vagy a hallgatók és dolgozók számára, VPN szolgáltatás aktiváltatása után, hálózaton kívüli gépről)
Bokor Attila - Radácsi László (2006): Fiatal vezetők életstratégiái - Vezetővé válni, vezetőnek lenni. Vezetéstudomány, 6. (letöltés, a BCE hálózatából, vagy a hallgatók és dolgozók számára VPN szolgáltatás aktiváltatása után hálózaton kívüli gépről)
Kérdések a beszámoló elkészítéséhez:
Az alapszintet választóknak:
1. Ismertesse röviden az Ulrich-modellt!
2. A jelenlegi vagy egy korábbi munkáltatója szervezetére nézve mutassa be, hogy a vezetők leginkább melyik Ulrich-szerepek betöltését várják a HR-től! Miben érhető ez tetten?
A részletesebb feldolgozást választóknak:
1. Mutassa meg mindegyik Ulrich-szerepről a jelenlegi vagy egy korábbi munkáltatója szervezetére nézve, hogy a vezetők milyen elvárásokat támasztanak a betöltésével kapcsolatban! Mivel támasztja alá a véleményét? (Cégnevet természetesen nem kell említeni, de konkrét tényekkel, és ha szükséges, a körülmények rövid bemutatásával érveljen!)
2. Ön szerint mi a legfőbb gátja a vizsgált szervezetben, hogy a HR eredményesen betöltse a sikerhez szükséges szerepeit? Mit tehet a HR reálisan azért, hogy ebben a tekintetben előbbre lépjen?
Utolsó hozzászólások